Kategorie

REKLAMACE

Vyřízení reklamace

Kupující by měl uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného

odkladu od zjištění nedostatku. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje, popis

závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

 

Formulář ke stažení ZDE.

 

V případě, že má prodávající provozovnu, pak zajistí v provozovně po celou provozní dobu přítomnost

pracovníka pověřeného vyřizováním reklamací.

 

Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace

běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí zboží prodávajícímu nebo

do místa určeného k opravě současně nebo následně po uplatnění reklamace. Zboží by mělo být při

přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.

 

Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy

kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a

kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se

vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

 

Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil

značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který pokud kupující věc koupil.

Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí a kupujícího informuje o vyřízení reklamace na

uvedené kontaktní údaje nejpozději do 20 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně

nedohodnou na delší lhůtě. V případě, že prodávající reklamaci v uvedené lhůtě nevyřídí včetně

vyrozumění kupujícího o vyřízení reklamace, má kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od

smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.

 

Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na

hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s

přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je

kupující požadoval.

 

Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 OZ, a/nebo je

z prohlášení prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo

bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit

od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že

vada není nevýznamná.

 

Doba pro uplatnění práva z vadného plnění se prodlužuje o dobu, po kterou nemohl kupující v případě

oprávněné reklamace zboží užívat.

 

U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

 

Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o

provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato

povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

 

 

NA UVEDENOU ADRESU ZASÍLEJTE ZBOŽÍ V PŘÍPADĚ REKLAMACE, POZÁRUČNÍHO SERVISU NEBO VRÁCENÍ ZBOŽÍ.

KLelektronik.cz

Miroslav Klvaňa

Komenského 387

75301 Hranice na Moravě

Česká republika

TEL: 728 104 285